.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستين همايش ملي دانشجويي گردشگري برگزار شد

نخستين همايش ملي – دانشجويي گردشگري به همت گروه مديريت جهانگردي و انجمن علمي گردشگري و معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و با حمايت اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران و با حضور بزرگ نيا مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران و مسئولان و دانشجويان دانشگاه در سالن اجتماعات دانشكده علوم انساني و اجتماعي برگزار شد.

 به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه مازندران معاون فرهنگي  و اجتماعي دانشگاه مازندران  در اين همايش گفت: اصولا در  فرهنگ ديني ما، گردشگري به  مانند يكي از مقولاتي است  كه دين و آموزه هاي ديني  به آن جهت مي دهد. كار دين  ارتقاء فرهنگ و ارتقاء عوامل  و مولفه هايي است كه در  فرهنگ و آداب و سنن وجود  دارد.

 محمود دياني با اشاره به اين مطلب كه دين بناي لجاجت و براندازي ندارد گفت: دين بناي تكميل و ارتقاء دارد مگر اينكه سنت و ادبي جاهلي باشد و اعتدال و عقلانيت فرد يا جامعه را دچار مشكل كند.

 دياني گردشگري را مورد حمايت جدي قرآن دانست و افزود: قرآن، هم تاكيد كرده كه گردشگر باشيد و هم نهيب زده بر كساني كه اينكاره نيستند.

دبير شوراي فرهنگي و اجتماعي  دانشگاه سپس به سوره ي حج  اشاره كرد و افزود: بسيار جالب است كه خداوند در آيه ي 46 سوره حج حتي سير در زمين را مقدمه تعقل قرار داده است.

 وي در پايان به حاضران در  مراسم گفت: در كنار اين سير آفاق كه در قرآن كريم داريم فراموش نكنيم كه در انفس و درون و جان خودمان هم سير كنيم كه اگر آفاق، كتاب طبيعي خداست، جان ما هم يك كتاب تكويني ديگريست براي خدا و خدا را يك كتاب لفظي است به نام قرآن كريم كه مي بايست در هر سه مورد سير و گردشگري كنيم.
 

هر پديده ي علمي موضوع مطالعه بايد در دانشگاه باشد

مديركل ميراث فرهنگي  و گردشگري استان مازندران نيز  در اين مراسم گفت: به اعتقاد من حلقه ي مفقوده اي كه تقريبا ما را در تمام حوزه هاي اجرايي و عملي در كشور ناكارآمد جلوه داده و آنچه كه علاقه ي همه ما بود به وقوع نپيوسته همين بي ارتباطي با دانشگاه و مراكز علمي است.

 دلاور بزرگ نيا با اشاره به  اين مطلب كه دوره اي كه ما به سلايق خودمان تصميم بگيريم و برنامه ريزي كنيم در دنيا گذشته، گفت: اگر ما هم به بالندگي فرهنگ اسلامي – ايراني خود تكيه مي كنيم خيلي پيشتر از اينها مي بايست اين نگاه را تصحيح مي كرديم و الان هم خيلي دير نشده است چون نگاه علمي اين است كه هر پديده ي علمي موضوع مطالعه بايد در دانشگاه باشد يا در مجامعي كه به طور تخصصي به پژوهش مي پردازند.

 مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري  استان مازندران، گردشگري را به عنوان بزرگترين صنعت جهان عنوان كرد و اظهار داشت: گردشگري نقش مهمي در جابه جايي هاي گسترده و منظم مردم، فرآيند توسعه و بهره برداري از منابع در اقتصاد، اجتماع و محيط دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.